ELEUSIS

Post-internetová opera o nemožnosti velkého příběhu. / v češtině, angličtině a italštině 

Dnes jsou stěny Platónovy jeskyně plné projektorů, disco koulí, plazmových obrazovek a halogenových reflektorů, takže už ani nemůžeme vidět žádné stíny na zdi. 
Koert Van Mensvoort, A Society of Simulations

Post-internetová impro opera o nemožnosti velkého příběhu ve světě, kde je vše zároveň lež i pravda. Cyklický čas mýtu zlomený do instantního času našeho světa. Mystérium cesty podsvětím za znovuzrozením, které ovšem možná nepřijde. Lolcats. Blue Screen Of Death. Jsem v pytli, pusťte mě ven!


Ó, mocný démon, jehož rozhodnutí děs,
budoucnost osud určuje mrtvých,
S zajetí Persefoné, přes travnaté pláně
Kreslil ve čtyři - jhem vůz s uvolněnými otěže
Vytržení z ní hluboký, nucen láskou, už máte za sebou.
Do města Elefsina vzrostl na pohledu:
Tam, v podivuhodné jeskyně temný a hluboký,
Posvátná služka bezpečné prohlídce budete držet,
jeskyně Atthis, jehož široká vrata displej.
Vchod do království prázdnoty den.


(Thomas Taylor: Orfické hymny, 1824, přel. Google Translate)

Připravili: Švábová, Dörner, Hybler, Procházka, Smolík, Svatoš

Handa Gote Research & Development se věnuje experimentování s dramaturgií, začleňování nedivadelních prvků do své práce a vývojem vlastního pojetí post-dramatického a post-spektakulárního divadla. Dlouhodobě se inspiruje vědou a technikou. Skupina provádí kontinuální výzkum divadelní řeči, laboratorní práci v oboru zvukového a světelného designu, při současném zpochybňování výše zmíněných disciplín.

Web: www.handagote.cz

Premiéra: 15. 4. 2016, Alfred ve dvoře

RespondART je celoroční projekt Studia ALTA ve spolupráci s divadlem Alfred ve dvoře, TanzFaktur Kolín nad Rýnem a Brottfabrik Bonn. V rámci projektu uvedeme několik společensky angažovaných představení, po kterých bude následovat diskuze moderovaná Alicí Koubovou. Cílem projektu je přivést diváky k aktivní recepci uměleckého díla, lepšímu pochopení dnešního světa a vlastnímu kritickému myšlení.


Alice Koubová je vědeckou pracovnicí Filosofického ústavu Akademie věd a přednáší na Akademii múzických umění v Praze. Orientuje se především na témata performativní filosofie, post-fenomenologie, filosofie tělesnosti a etiky. Je autorkou knihy Self-Identity and Powerlessness (nakladatelství Brill ) a dalších knih a odborných článků v uvedené oblasti. Kromě tradiční filosofie vede kurzy a organizuje dílny na pomezí filosofie, uměleckého výzkumu a autorské performance. Je držitelkou ceny Josefa Hlávky, ceny Libellus Primus a prémie Otto Wichterle.

Projekt RespondART finančně podpořil Česko-německý fond budoucnosti. Účast Martina Dornberga podpořil Goethe institut Praha.

Podpořili/ poděkování: Ministerstvo kultury ČR, hlavní město Praha, Jedefrau.org a Motus, produkce divadla Alfred ve dvoře.